Potrošači,
zaštitite svoja zakonom garantovana potrošačka prava kroz četiri koraka
I Obratite se trgovcu
Svaki građanin Srbije se u određenom trenutku nalazi u ulozi potrošača – pri kupovini hrane, električnih uređaja, garderobe, planiranju putovanja.
Potrošač očekuje da roba koju kupuje, odnosno usluga koju nabavljaju, ima određeni kvalitet koji podrazumeva pogodnost zaupotrebu robe i delotvornost usluge, ispravnost, sigurnost, pouzdanost.
U cilju zaštite svojih građana, država propisuje zakone kojima se garantuju osnovna prava potrošača – pravo na zaštitu zdravlja, bezbednosti i imovinskih interesa i stara se da se oni sprovode.
Zakon o zaštiti potrošača ne primenjuje se na ugovorne odnose dva fizička lica, već se primenjuje kada ugovor zaključuju potrošač (fizičko lice) i pravno lice, odnosno preduzetnik.
Vaša prava u brojevima
- 2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)
- 14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima
- 8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju
- 15 dana - rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)
- 30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)
II Obratite se regionalnom savetovalištu
III Vansudsko rešavanje- OBRATITE SE NAMA
Ukoliko Regionalno savetovalište ne reši problem, postoji mogućnost da za vansudsko rešavanje spora. Uslovi za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova su:
1. da je potrošač prethodno pokušao da neposredno sa trgovcem reši predmet spora i
2. da su se potrošač i trgovac sporazumeli da će spor rešiti pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavljaju tela (posrednici koji su upisani u Listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija RS.
IV Sudska zaštita
Ukoliko se problem ne reši, predstoji sudska zaštita.
Za potrošačke sporove vrednosti do 500.000 RSD ne plaća se sudska taksa!
IZVOR: sajt Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republika Srbija
|