Zaštita potrošača nije samo mehanizam kojim se štite prava i interesi kupaca – ona direktno utiče i na unapređenje poslovanja trgovaca. Što je potrošač bolje informisan, to je i trgovcu lakše da posluje, jer jasna pravila donose obostrano zadovoljstvo.
Zato podsećamo trgovce na najvažnije obaveze koje proizlaze iz Zakona o zaštiti potrošača. Ovaj zakon se primenjuje isključivo na odnose između trgovca i potrošača (fizičkog lica), a ne na ugovore između dva pravna lica.

Koliko imate vremena da ispunite obaveze prema potrošaču?
- 2 godine – rok odgovornosti za saobraznost robe
- 2 godine – rok u kojem ste dužni da čuvate knjigu reklamacija
- 3 dana – za povraćaj novca potrošaču ako je raskinuo ugovor zbog neisporuke robe
- 8 dana – da odgovorite na reklamaciju
- 14 dana – za povraćaj novca potrošaču koji je odustao od kupovine putem interneta, kataloga, prezentacije ili TV prodaje
- 15 dana – da rešite reklamaciju koju ste prihvatili
- 30 dana – da rešite reklamaciju tehničke robe ili nameštaja koju ste prihvatili
- 30 dana – rok za isporuku robe (ako nije drugačije ugovoreno)
- 1 godina – od dana podnošenja reklamacije – rok u kojem potrošač može pokrenuti vansudsko rešavanje potrošačkog spora
Zašto je važno poštovati zakon?
Informisan i zadovoljan potrošač vraća se kupovini kod istog trgovca. A trgovac koji poštuje pravila ne samo da izbegava kazne i sudske sporove, već gradi i poverenje – ključnu vrednost u današnjem poslovanju.
IZVOR:Zakon o zaštiti potrošača