Promenite jezik sadržaja

ZA TRGOVCE – DA SE PODSETIMO JOŠ JEDNOM na prava i obaveze iz Zakona o zaštiti potrošača

Foto: Stockcake.com

Zaštita potrošača nije samo mehanizam kojim se štite prava i interesi kupaca – ona direktno utiče i na unapređenje poslovanja trgovaca. Što je potrošač bolje informisan, to je i trgovcu lakše da posluje, jer jasna pravila donose obostrano zadovoljstvo.

Zato podsećamo trgovce na najvažnije obaveze koje proizlaze iz Zakona o zaštiti potrošača. Ovaj zakon se primenjuje isključivo na odnose između trgovca i potrošača (fizičkog lica), a ne na ugovore između dva pravna lica.

 

Foto: Stockcake.com

Koliko imate vremena da ispunite obaveze prema potrošaču?

  • 2 godine – rok odgovornosti za saobraznost robe
  • 2 godine – rok u kojem ste dužni da čuvate knjigu reklamacija
  • 3 dana – za povraćaj novca potrošaču ako je raskinuo ugovor zbog neisporuke robe
  • 8 dana – da odgovorite na reklamaciju
  • 14 dana – za povraćaj novca potrošaču koji je odustao od kupovine putem interneta, kataloga, prezentacije ili TV prodaje
  • 15 dana – da rešite reklamaciju koju ste prihvatili
  • 30 dana – da rešite reklamaciju tehničke robe ili nameštaja koju ste prihvatili
  • 30 dana – rok za isporuku robe (ako nije drugačije ugovoreno)
  • 1 godina – od dana podnošenja reklamacije – rok u kojem potrošač može pokrenuti vansudsko rešavanje potrošačkog spora

 

 Zašto je važno poštovati zakon?

Informisan i zadovoljan potrošač vraća se kupovini kod istog trgovca. A trgovac koji poštuje pravila ne samo da izbegava kazne i sudske sporove, već gradi i poverenje – ključnu vrednost u današnjem poslovanju.

IZVOR:Zakon o zaštiti potrošača

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.

Tagovi