U savremenom svetu digitalizacije, pružanje usluga građanima na jednostavan i pristupačan način postaje imperativ. U tom smislu, „Virtuelni šalter za građane” predstavlja značajan korak napred u unapređenju komunikacije između građana i Fonda PIO.
Ova inovacija omogućava osiguranicima koji su uključeni u obavezno socijalno osiguranje, uz važeću ličnu kartu, elektronski pristup svojim podacima iz baze matične evidencije Fonda.
Građani sada mogu jednostavno proveriti da li njihovi poslodavci redovno plaćaju doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje, kao i u kojim iznosima.
Ovaj virtuelni servis omogućava im da prate i svoj status prijave ili odjave, datume promena i druge važne informacije – sve to bez potrebe za odlaskom na šalter filijale. Uvid u podatke može se ostvariti neograničen broj puta, a usluga je potpuno besplatna.

Radi sigurnosti i zaštite ličnih podataka, Fond PIO je uveo sistem šifri i PIN kodova koji se dodeljuju na šalterima. Ove jedinstvene šifre se koriste trajno, a u slučaju gubitka, građani mogu zatražiti novu. Jednostavan pristup je moguć putem internet portala Fonda, gde se unose jedinstveni matični broj i PIN kod.
Kako bi se dodatno olakšala upotreba ovog servisa, građani sa bilo kakvim pitanjima ili nejasnoćama mogu kontaktirati Fond PIO putem elektronske pošte na adresu kontakt@pio.rs, gde će dobiti potrebne informacije i podršku.
Uvođenjem virtuelnog šaltera, Fond PIO nastoji da pojednostavi i ubrza svoje usluge, čime se građanima omogućava lakši i brži pristup informacijama o njihovom socijalnom osiguranju, uz istovremeno očuvanje njihove privatnosti i bezbednosti.
Izvor: (PIO fond)