Promenite jezik sadržaja

Razlikovanje žigova u praksi: kada sličnost imena ne znači zabunu potrošača

Foto: Stockcake.com

Vrhovni sud Republike Srbije u presudi Rev. 14769/24 od 5. septembra 2024. godine je razjasnio: Kriterijume za utvrđivanje verovatnoće zabune između žigova u sličnim delatnostima.

U konkretnom slučaju, tužilac je vlasnik restorana koji pruža usluge hrane i pića, dok tuženi posluje kao noćni klub koji nudi isključivo piće. Iako oba žiga sadrže reč „ambar“, razlike su evidentne: grafičko rešenje, font, pismo, dodatne reči („Novi Sad“ kod tuženog i „Balcan Cuisine“ kod tužioca) i ukupni vizuelni utisak.

 

Foto: Stockcake.com

Vrhovni sud je ocenio da ovakve razlike čine “nimalo verovatnim da potrošačka javnost može biti zbunjena” u pogledu vrste i kvaliteta usluga, niti da će znakovi biti povezani u percepciji potrošača. Zavod za intelektualnu svojinu je, takođe, potvrdio da ne postoji verovatnoća zabune niti prepreka za istovremeno tržišno prisustvo oba žiga.

Ova presuda ističe da “sličnost pojedinačnih reči u žigovima nije dovoljna da izazove zabunu”, već se prilikom ocene mora uzeti u obzir “celokupni vizuelni i konceptualni utisak”, kao i priroda i obim usluga koje označavaju žigovi.

 

IZVOR: Presuda Vrhovnog suda Rev. 14769/24 od 5. septembra 2024. godine

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.

Tagovi