Potrošači, vaša prava prema zakonu o zaštiti potrošača

Foto: Stockcake.com

Evo vaših prava u vezi sa reklamacijama i povratom robe, predstavljena kroz konkretne brojeve:

Period Pravo/Obaveza
2 godine Pravo na opravku ili zamenu robe ako se pokaže da je neispravna.
6 meseci Mogućnost zahteva za zamenu robe ili povraćaj novca ako roba nije ispravna.
8 dana Trgovac je dužan da odgovori na vašu reklamaciju.
14 dana Pravo na povraćaj robe kupljene na daljinu (online, telefonom) bez obrazloženja.
14 dana Trgovac mora da vrati novac za robu kupljenu na daljinu.
15 dana Rok za rešavanje reklamacija za većinu proizvoda (30 dana za nameštaj i tehničku robu).
30 dana Trgovac je dužan da vrati novac ako ne isporuči robu u roku od 30 dana (osim ako nije drugačije ugovoreno).
30 dana Trgovac mora da reši prihvaćenu reklamaciju u roku od 30 dana za tehničku robu i nameštaj.
1 godina Mogućnost pokretanja postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova u roku od jedne godine od podnošenja reklamacije.
Foto: Stockcake.com

Šta uraditi ako vam trgovac odbije reklamaciju?

1. Proverite obrazloženje trgovca – Pre nego što nastavite, pročitajte razlog zbog kojeg je vaša reklamacija odbijena.

2. Podnesite prigovor trgovcu – Obratite se pisanim putem trgovcu i zatražite ponovno razmatranje reklamacije.

3. Pokrenite vansudsko rešavanje spora – Ako trgovac ne odgovori ili ne postupi po vašem prigovoru, možete podneti zahtev za vansudsko rešavanje spora. Ovo je brži i jeftiniji način u poređenju sa sudskim putem.

 

IZVOR: must.gov.rs

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.