Obaveza dostavljanja doznaka poslodavcu za isplatu zarade u slučaju sprečenosti za rad

Foto: Stockcake.com

Prema presudi Apelacionog suda u Nišu (Gž1 2106/2023 od 16.8.2023. godine), zaposleni mora dostaviti doznake poslodavcu kako bi se mogla obračunati i isplatiti zarada za vreme privremene sprečenosti za rad. Ukoliko to ne učini, poslodavac ne može obračunati zaradu, jer ne zna da li, koliko dugo i po kom osnovu zaposleni odsustvuje.

Zaposleni je dužan da u skladu sa Zakonom o radu, najkasnije u roku od tri dana od dana nastupanja privremene sprečenosti za rad, dostavi poslodavcu potvrdu lekara koja sadrži i vreme očekivane sprečenosti. U slučaju teže bolesti, potvrdu umesto zaposlenog mogu dostaviti članovi uže porodice ili druga lica sa kojima živi u porodičnom domaćinstvu.

Foto: Stockcake.com

Ako zaposleni živi sam, potvrdu je dužan da dostavi u roku od tri dana od dana prestanka razloga zbog kojeg nije mogao da je dostavi.

Zakon o radu (član 103) takođe propisuje da prilikom zasnivanja radnog odnosa, poslodavac mora odmah informisati zaposlenog o njegovim pravima i obavezama, uključujući obavezu dostavljanja doznaka u slučaju privremene sprečenosti za rad.

Savet poslodavcima: Redovno podsećajte zaposlene na obavezu dostavljanja doznaka i informišite ih o ovoj obavezi prilikom zasnivanja radnog odnosa kako biste pravovremeno obradili zarade i ispoštovali zakonske rokove.

 

IZVOR: Presuda Apelacionog suda u Nišu (Gž1 2106/2023 od 16.8.2023. godine)

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.