U vremenu kada troškovi telefonskih usluga mogu brzo da narastu, korisnicima je važno da imaju mogućnost kontrole i upravljanja potrošnjom. Na osnovu zakonskih regulativa, operatori su u obavezi da pretplatnicima omoguće određene opcije kako bi im pomogli da kontrolišu svoje troškove i izbegnu neočekivane račune.
Na zvaničnom sajtu RATEL-a postavljeno je pitanje: ‘Da li postoji kontrola potrošnje?’ gde je pružen relevantni odgovor: „Operator javno dostupnih telefonskih usluga dužan je, u skladu sa svojim tehničkim mogućnostima, da pretplatniku omogući jednostavne i besplatne opcije kontrole potrošnje. Ovo uključuje:
– Zabranu odlaznih poziva i slanja elektronskih poruka kada mesečni troškovi pređu unapred određeni iznos.
– Zabranu određenih vrsta odlaznih poziva, kao i poziva ili slanja poruka na određene vrste brojeva (član 114. Zakona o elektronskim komunikacijama).“
IZVOR: RATEL