U savremenom svetu, gde je svakodnevna komunikacija često preplavljena neželjenim pozivima i porukama, potrošači imaju pravo na zaštitu od takvih smetnji. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, od 5. januara 2024. godine počeo je sa radom registar „Ne zovi„, koji ima za cilj da efikasnije štiti osetljive grupe potrošača od neželjenih reklamnih poziva. Ovaj registar pruža jednostavne i efikasne načine za zaštitu privatnosti korisnika, omogućavajući im da odrede ko može da ih kontaktira.
Kako se upisati u registar „Ne zovi“:
Potrošači koji ne žele da primaju telefonske pozive ili SMS/MMS poruke od trgovaca u svrhu prodaje proizvoda ili usluga mogu da se upišu u registar. Svi operateri mobilne i fiksne telefonije obavezni su da omoguće svojim korisnicima upis u ovaj registar.
Proverite svoj status:
Registar će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), a korisnici će moći da provere brojeve telefona upisane u registar putem internet stranice ovog tela.
Procedura upisa i ispisa:
Upis ili ispis telefonskog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži isključivo korisnik tog broja. Zahtev se može podneti preko aplikacije, elektronskim putem ili lično u poslovnim prostorijama operatera. Potrošač koji podnosi zahtev ne mora ponovo dostavljati svoje lične podatke, jer su oni već zavedeni u bazi operatera prilikom zaključenja potrošačkog ugovora.
Obaveze trgovaca:
Uvođenje registra „Ne zovi“ obavezuje trgovce da pre svakog poziva provere da li je broj na listi onih koji ne žele da primaju takve pozive. Za trgovce koji ne poštuju ovu obavezu predviđene su novčane kazne.
Ovaj registar predstavlja značajan korak ka jačanju prava potrošača i omogućava im da se efikasnije zaštite od neželjenih marketinških praksi.
IZVOR: Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine