Sistem elektronskih faktura postaje ključni element digitalizacije poslovnih procesa, a u njegovom efikasnom funkcionisanju poseban značaj ima uloga Centralnog informacionog posrednika. Ovaj organ ima zadatak da uspostavi i upravlja svim aspektima sistema, kako bi omogućio njegov nesmetan rad i zaštitu podataka korisnika.
Prema važećim propisima, Centralni informacioni posrednik ima sledeće odgovornosti:
- Uspostavljanje organizacije poslova i dodela radnih zadataka;
- Imenovanje administratora sistema koji će obavljati tehničke aspekte održavanja sistema;
- Usmeravanje mehanizama za autentifikaciju i autorizovani pristup kako bi se osigurala sigurnost podataka, u skladu sa propisima o bezbednosti i zaštiti podataka o ličnosti.

Korisnici sistema, bilo da su pravna ili fizička lica, imaju obavezu da obaveste Centralnog informacionog posrednika o svakoj promeni koja utiče na korišćenje sistema. Ove promene moraju biti prijavljene elektronskim putem, kako bi se osigurao pravovremen odgovor i preventivno preduzimanje potrebnih mera.
Jedan od ključnih zadataka Centralnog informacionog posrednika je i vođenje Registra informacionih posrednika, koji sadrži detalje o svim posrednici
Upravljanje ovim sistemom podrazumeva visok nivo odgovornosti, jer od pravilnog funkcionisanja zavisi sigurnost i efikasnost celokupnog sistema elektronskih faktura.
Izvor: Pravilnik o elektronskom fakturisanju („Službeni glasnik RS“, br. 47/2023, 116/2023, 65/2024, 73/2024, 101/2024 i 107/2024).