Brisanje zdravstvene ustanove iz registra – pravna procedura  

Foto: Stockcake.com

Prema važećim propisima, proces brisanja zdravstvene ustanove iz Registra zavisi od njenog vlasničkog statusa – bilo da se radi o ustanovi u javnoj ili privatnoj svojini. U oba slučaja, brisanje je uređeno odgovarajućim članovima Pravilnika o registraciji u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o zdravstvenoj zaštiti.

Brisanje zdravstvene ustanove u javnoj svojini  

Prema članu 23. Pravilnika, za registraciju brisanja zdravstvene ustanove u javnoj svojini, bez obzira na osnov brisanja, potrebno je podneti:

– Registracionu prijavu brisanja,

– Akt osnivača o ukidanju zdravstvene ustanove,

– Dokaz o uplati propisane naknade.

 Brisanje zdravstvene ustanove u privatnoj svojini nakon likvidacije  

Prema članu 28. Pravilnika, kada zdravstvena ustanova u privatnoj svojini prolazi kroz likvidacioni postupak, registracija brisanja se vrši po njegovom okončanju. Likvidacioni upravnik, nakon isplate svih poverilaca, mora pripremiti:

– Završni likvidacioni bilans, koji se registruje u Registru finansijskih izveštaja i boniteta, ali se ne predaje Registru privrednih subjekata uz registracionu prijavu brisanja,

– Izveštaj o sprovedenoj likvidaciji,

– Pismenu izjavu da su sva prijavljena potraživanja izmirena i da se ne vode drugi postupci protiv zdravstvene ustanove,

– Predlog odluke o okončanju likvidacije.

Proces se zaključuje donošenjem odluke o okončanju likvidacije, koja se ne može doneti pre nego što budu pravnosnažno okončani svi postupci koji bi mogli imati za posledicu bilo kakvu obavezu zdravstvene ustanove.

 

Foto: Stockcake.com

 Registracija brisanja posle likvidacije  

Za registraciju brisanja zdravstvene ustanove po okončanju likvidacionog postupka potrebno je podneti:

– Registracionu prijavu brisanja,

– Odluku nadležnog organa o okončanju postupka likvidacije,

– Izveštaj likvidacionog upravnika o sprovedenoj likvidaciji,

– Izjavu likvidacionog upravnika da su sve obaveze u potpunosti izmirene i da se protiv zdravstvene ustanove ne vode drugi postupci,

– Odluku nadležnog organa o podeli likvidacionog ostatka (ako ga ima),

– Odluku o licu kome se poslovne knjige poveravaju na čuvanje ili izjavu likvidacionog upravnika o imenu i adresi tog lica,

– Potvrde nadležnih poreskih organa o prestanku obaveza javnih prihoda,

– Potvrdu o brisanju iz evidencije PDV-a (ako je ustanova bila obveznik PDV-a),

– Dokaz o uplati propisane naknade.

Napomena: Dokumenti kojima se dokazuje prestanak poreskih obaveza uključuju uverenje nadležne organizacione jedinice Poreske uprave RS i poreske administracije nadležne jedinice lokalne samouprave, u skladu sa  Instrukcijom Poreske uprave broj 437-0027/2013-D00000 od 1.8.2013. godine.

IZVOR: www.apr.gov.rs

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.