Prema važećim propisima, proces brisanja zdravstvene ustanove iz Registra zavisi od njenog vlasničkog statusa – bilo da se radi o ustanovi u javnoj ili privatnoj svojini. U oba slučaja, brisanje je uređeno odgovarajućim članovima Pravilnika o registraciji u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o zdravstvenoj zaštiti.
Brisanje zdravstvene ustanove u javnoj svojini
Prema članu 23. Pravilnika, za registraciju brisanja zdravstvene ustanove u javnoj svojini, bez obzira na osnov brisanja, potrebno je podneti:
– Registracionu prijavu brisanja,
– Akt osnivača o ukidanju zdravstvene ustanove,
– Dokaz o uplati propisane naknade.
Brisanje zdravstvene ustanove u privatnoj svojini nakon likvidacije
Prema članu 28. Pravilnika, kada zdravstvena ustanova u privatnoj svojini prolazi kroz likvidacioni postupak, registracija brisanja se vrši po njegovom okončanju. Likvidacioni upravnik, nakon isplate svih poverilaca, mora pripremiti:
– Završni likvidacioni bilans, koji se registruje u Registru finansijskih izveštaja i boniteta, ali se ne predaje Registru privrednih subjekata uz registracionu prijavu brisanja,
– Izveštaj o sprovedenoj likvidaciji,
– Pismenu izjavu da su sva prijavljena potraživanja izmirena i da se ne vode drugi postupci protiv zdravstvene ustanove,
– Predlog odluke o okončanju likvidacije.
Proces se zaključuje donošenjem odluke o okončanju likvidacije, koja se ne može doneti pre nego što budu pravnosnažno okončani svi postupci koji bi mogli imati za posledicu bilo kakvu obavezu zdravstvene ustanove.
Registracija brisanja posle likvidacije
Za registraciju brisanja zdravstvene ustanove po okončanju likvidacionog postupka potrebno je podneti:
– Registracionu prijavu brisanja,
– Odluku nadležnog organa o okončanju postupka likvidacije,
– Izveštaj likvidacionog upravnika o sprovedenoj likvidaciji,
– Izjavu likvidacionog upravnika da su sve obaveze u potpunosti izmirene i da se protiv zdravstvene ustanove ne vode drugi postupci,
– Odluku nadležnog organa o podeli likvidacionog ostatka (ako ga ima),
– Odluku o licu kome se poslovne knjige poveravaju na čuvanje ili izjavu likvidacionog upravnika o imenu i adresi tog lica,
– Potvrde nadležnih poreskih organa o prestanku obaveza javnih prihoda,
– Potvrdu o brisanju iz evidencije PDV-a (ako je ustanova bila obveznik PDV-a),
– Dokaz o uplati propisane naknade.
Napomena: Dokumenti kojima se dokazuje prestanak poreskih obaveza uključuju uverenje nadležne organizacione jedinice Poreske uprave RS i poreske administracije nadležne jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Instrukcijom Poreske uprave broj 437-0027/2013-D00000 od 1.8.2013. godine.
IZVOR: www.apr.gov.rs