U zasnivanju obligacionog odnosa, od pravnih lica se očekuje veći stepen pažnje nego od fizičkih lica.
Iz obrazloženja
Čitanjem odredaba Odluke NBS o načinu i postupku sprovođenja opštih uslova poslovanja koje banka primenjuje u odnosu s klijentima fizičkim licima može se zaključiti da se istom bliže propisuju način i postupak sprovođenja opštih uslova poslovanja koje banka primenjuje u odnosu sa klijentima fizičkim licima. Iz navedenog, dakle, sledi da je prestala da važi prethodna Odluka NBS koja se odnosila na sve klijente banke, kako fizička, tako i pravna lica, ali Privredni apelacioni sud nalazi da uslovi načina obaveštavanja klijenta fizičkih lica o njihovim pravima i ostvarivanju tih prava u širem smislu mogu da posluže kao pravni standard i za rešavanje ovog spornog odnosa, uz napomenu da je tužilac, kao pravno lice, u zaključivanju svojih poslovnih odnosa u smislu članova 18. i 21. Zakona o obligacionim odnosima bio dužan da postupa sa povećanom pažnjom, nego onom koja bi se zahtevala od klijenta fizičkog lica.
(Iz presude Privrednog apelacionog suda Pž 5856/2022 od 29.12.2022. godine)