Promenite jezik sadržaja

Telefonske prevare: Kako ih prepoznati i zaštititi se?

Foto: Stockcake.com

Napadači koriste psihološke taktike kako bi izazvali osećaj hitnosti, poverenja ili straha, navodeći žrtvu da otkrije poverljive podatke.

🔴 Najčešće metode prevara:


📞 Lažno predstavljanje – Napadači se predstavljaju kao službenici banke, poreske uprave, policije ili drugih institucija, tvrdeći da je neophodno da odmah potvrdite ili dostavite broj računa, PIN kod ili lične podatke.


Hitne situacije – Prevaranti koriste lažne priče o neizmirenim obavezama, blokiranim računima, sudskim postupcima ili medicinskim hitnim slučajevima kako bi vas naveli da brzo reagujete bez provere.


🎭 Emotivna manipulacija – Mogu tvrditi da ste osvojili nagradu, da je član porodice u nevolji ili da je vaša bezbednost ugrožena. Cilj je da vas navedu da delujete impulzivno.


📵 Skriveni i nepoznati brojevi – Ako primate poziv sa nepoznatog ili skrivenog broja i traže osetljive informacije, budite na oprezu.

Foto: Stockcake.com

🔐 Kako se zaštititi?


Ne otkrivajte lične i finansijske podatke telefonom, čak ni ako poziv deluje zvanično.
Ne donosite ishitrene odluke – Pre nego što reagujete, proverite informacije direktno kod institucije koja vas navodno kontaktira.
Ne pritiskajte tastere niti pozivajte brojeve koje vam diktiraju nepoznati sagovornici.
Blokirajte i prijavite sumnjive pozive svojoj banci, policiji ili nadležnim institucijama.

Oprez je najbolja zaštita – ne dozvolite da vas zavaraju!

IZVOR:Udruženja banaka Srbije

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.

Tagovi