Miloš, radnik jedne građevinske firme, godinama je radio bez većih problema. Bio je poznat po svom trudu i posvećenosti, a njegovi nadređeni su cenili njegovu marljivost. Međutim, jednog dana, nakon završenog projekta, primetio je da mu nije isplaćena dnevnica za nekoliko dana koje je proveo na terenu. Verujući da je u pitanju greška, obratio se svom poslodavcu sa molbom da reše problem.
Na početku, razgovor je tekao mirno, ali ubrzo je situacija eskalirala. Poslodavac je tvrdio da Miloš nije ispunio sve obaveze na terenu i da zbog toga ne zaslužuje punu isplatu. S druge strane, Miloš je bio uveren da je posao obavio u skladu sa dogovorom i da mu pripada puna dnevnica. Svađa je postajala sve napetija, a činilo se da nijedna strana nije spremna na kompromis.
Umesto da dodatno pogorša situaciju ili posegne za sudom, Miloš je odlučio da ponudi drugačije rešenje –posredovanje. Ova ideja se isprva nije dopala poslodavcu, koji je smatrao da je situacija jasna i da nema prostora za dalji dijalog. Ipak, nakon razmišljanja, shvatio je da bi posredovanje moglo biti brži i efikasniji način da se spor reši, bez dodatnih troškova i stresa koje bi sudski proces nosio.
Sastanak sa posrednikom održan je nekoliko dana kasnije. Posrednik je omogućio da obe strane iznesu svoje stavove u mirnom okruženju, uz jasno postavljene ciljeve – postizanje dogovora koji će zadovoljiti obe strane. Miloš je otvoreno govorio o svom radu na terenu i o tome kako je uvek bio posvećen poslu, dok je poslodavac objasnio svoja očekivanja i nedoumice u vezi sa kvalitetom obavljenog zadatka.
Kroz proces posredovanja, obe strane su postepeno dolazile do zajedničkog rešenja. Poslodavac je priznao da Miloš zaslužuje većinu dnevnica, ali i da su određeni delovi posla mogli biti obavljeni efikasnije. Miloš je, s druge strane, bio spreman na kompromis i prihvatio je sugestije za unapređenje u budućim projektima.
Na kraju, postignut je sporazum – Milošu su isplaćene dnevnica za sve dane provedene na terenu, uz dodatni bonus za njegov trud i predanost. Dogovorili su se i o boljoj komunikaciji za buduće projekte, kako bi se izbegli slični nesporazumi.
Umesto dugotrajnog sudskog procesa, obe strane su našle zajednički jezik, očuvale dobar poslovni odnos i stvorile temelje za uspešnu saradnju u budućnosti. Posredovanje je pokazalo svoju snagu, omogućavajući brzo, efikasno i fer rešenje za obe strane.