Ko se mora registrovati za elektronske fakture?

Foto: Stockcake.com

Svi koji su zakonom obavezni ili koji žele da koriste sistem elektronskih faktura (npr. firme, preduzetnici i fizička lica koja se bave privrednim delatnostima). Ovo uključuje i pravna lica koja koriste budžetska sredstva (npr. škole ili javne ustanove).

Kako se vrši registracija?

Registracija se obavlja preko posebnog internet portala, koji je deo sistema elektronskih faktura. Da biste se registrovali, morate imati poreski identifikacioni broj (PIB).

Ako ste prethodno bili obrisani iz sistema, morate podneti zahtev nadležnom organu (Centralnom informacionom posredniku) i priložiti podatke poput:

  • Matičnog broja,
  • PIB-a,
  • Broja korisnika javnih sredstava (ako ga imate).

Lica koja mogu da obave registraciju:

  • Zakonski zastupnik firme ili organizacije,
  • Poreski punomoćnik (ako je u pitanju strano pravno lice),
  • Sam preduzetnik ili fizičko lice koje posluje.

 

Foto: Stockcake.com

Unose se osnovni podaci za registraciju:

  1. Tip subjekta (npr. firma, preduzetnik, udruženje, javna ustanova itd.),
  2. Identifikacioni broj (matični broj firme, PIB ili JBKJS za korisnike javnih sredstava).

Ovi podaci se unose putem portala, uz izbor odgovarajuće opcije sa liste.

Sistem automatski proverava vaše podatke:

  • Da li je vaš PIB validan (u bazi poreskih obveznika),
  • Da li je lice koje se registruje zaista ovlašćeno za to (proverom podataka u zvaničnim registrima).

Automatska registracija

Ako postanete korisnik sistema (npr. otvorite firmu ili počnete koristiti javna sredstva), bićete automatski registrovani u sistem, osim ako to niste već učinili sami.

Postajete korisnik sistema elektronskih faktura istog dana kada se registrujete.

 

Izvor:

Pravilnik o elektronskom fakturisanju („Službeni glasnik RS“, br. 47/2023, 116/2023, 65/2024, 73/2024, 101/2024 i 107/2024).

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.