CROSO – Bolja kontrola naplate doprinosa i veća zaštita osiguranika

Foto: Stockcake.com

Da li ste znali da je 2010. godine u Srbiji osnovan Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) sa ciljem da unapredi sistem socijalnog osiguranja i poveća efikasnost naplate doprinosa?

Ovaj registar je ključan za bolju kontrolu uplata doprinosa za penzijsko i zdravstveno osiguranje, kao i za praćenje odgovornosti poslodavaca. Njegovo osnivanje rezultat je Zakona koji je donela Narodna skupština Republike Srbije, a primenjuje se od maja 2010. godine.

Centralni registar, sa sedištem u Beogradu, u ulici Omladinskih brigada 1, osnovan je sa ciljem da objedini ključne institucije u sistemu socijalnog osiguranja, kao što su Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republički fond za zdravstveno osiguranje, Nacionalna služba za zapošljavanje i Poreska uprava. Ove institucije sada efikasno razmenjuju podatke, što omogućava bolju uslugu korisnicima i veću naplatu doprinosa.

writing-with-fountain-stockcake

Kako funkcioniše Centralni registar?

Sistem mesečnog izveštavanja u okviru Centralnog registra omogućava praćenje uplate doprinosa za svakog zaposlenog. Ukoliko dođe do nepravilnosti ili neplaćanja doprinosa, Poreska uprava odmah reaguje, čime se značajno smanjuju slučajevi neodgovornih poslodavaca koji ne izvršavaju svoje obaveze.

Ovaj mehanizam pomaže da se doprinosi za socijalno osiguranje uredno naplaćuju, što direktno utiče na stabilnost sistema penzijskog, zdravstvenog i drugih oblika osiguranja. Na ovaj način osigurava se da radnici mogu ostvariti svoja prava iz socijalnog osiguranja bez zastoja ili komplikacija.

Šta znači za građane?

Uspostavljanje Centralnog registra omogućava svim zaposlenima u Srbiji bolju zaštitu. Zahvaljujući povezivanju institucija i efikasnoj razmeni informacija, osiguranici imaju sigurnost da će njihovi doprinosi biti pravilno evidentirani i plaćeni na vreme. Takođe, građani mogu lakše ostvariti svoja prava iz obaveznog socijalnog osiguranja, bilo da je reč o penzijama, zdravstvenim uslugama ili osiguranju u slučaju nezaposlenosti.

Misija i vizija Centralnog registra

Centralni registar se posvećeno razvija kao moderna, odgovorna i transparentna javna služba. Njegova misija je da unapredi sistem obaveznog socijalnog osiguranja, obezbedi tačnu i sigurnu evidenciju svih osiguranika i obveznika doprinosa, i pruži visok kvalitet usluga građanima. Fokus je na unapređenju elektronske uprave, što doprinosi bržem i efikasnijem pružanju usluga.

Osnivanje Centralnog registra predstavlja važan iskorak ka modernizaciji javne uprave i jačanju poverenja građana u sistem socijalnog osiguranja u Srbiji.

Izvor: CROSO

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.