Promenite jezik sadržaja

Evidencija, saradnja i izveštavanje: Obaveze poslodavaca u vezi sa vođenjem evidencije o bezbednosti i zdravlju na radu

Foto: Stockcake.com

Obaveza vođenja evidencija- Član 62.


Poslodavac je dužan da vodi i čuva detaljnu evidenciju o nekoliko ključnih aspekata vezanih za bezbednost i zdravlje na radu. Ove evidencije uključuju:

  1. Radna mesta sa povećanim rizikom, zaposlene na tim mestima i njihove lekarske preglede.
  2. Povrede na radu i profesionalne bolesti.
  3. Obučene zaposlene za bezbedan rad i pravilnu upotrebu lične zaštitne opreme.
  4. Zaposlene izložene biološkim štetnostima visokog rizika.
  5. Zaposlene izložene karcinogenima, mutagenima, hemijskim materijama i azbestu, kao i njihovim zdravstvenim stanjima.
  6. Izveštaje o primeni mera za bezbednost i zdravlje na radu, prema zakonodavstvu.
  7. Izvršene preglede opreme, uključujući električne i gromobranske instalacije.
  8. Ispitivanja uslova radne sredine.
  9. Evidenciju o izdatim ličnim zaštitnim sredstvima.

Evidencija o zaposlenima obučenim za bezbedan rad mora biti čuvana u sedištu poslodavca ili na drugom odgovarajućem mestu gde zaposleni rade. Većinu ovih evidencija poslodavac može voditi u elektronskoj formi, osim evidencije o obučenosti za bezbedan rad. Način vođenja i rokove čuvanja ovih evidencija propisuje nadležni ministar za poslove rada.

 

IZVOR: Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu sajta rkp.rs.

Tagovi